E heti cikkünk témája egy kicsit kilóg a sorból abban a tekintetben, hogy most nem valami lestrapált kurbliba próbálunk életet lehelni, hanem egy remek állapotnak örvendő, hibátlan orsót szedünk szét és mutatunk be. ABU Cardinalt ma már ritkán láthatunk a vízpartokon, viszont rajongói annál nagyobb becsben tartják, valóságos kultusz övezi ezeket a precíz svéd szerkezeteket.
Különösen hálásak vagyunk Balázs László olvasónknak, aki megosztotta gyűjteménye féltett darabját a Haldorádó látogatóival.
Egy igazi legendát szeretnék felajánlani a cikkhez. Bár az orsó jelenleg már vitrinben pihen,
az életkora és még egy különlegesség miatt is úgy érzem, nagy érdeklődésre tarthat számot. Ez az orsó egy ABU Cardinal 33. Pontosan nem tudom, mikori kiadás, de a katalógusaim szerint az első modellek egyike. Ez a típus 1975-ben jelent meg, a nagyobb testvérei (40, 44, 66, 77) már 10 éve piacon voltak ekkor! Én természetesen használtan jutottam hozzá. A kezdeti időkben sokat horgásztam vele, élmény volt használni, olyan tökéletesen működött. Igaz, csak úszóztam vele, 14-es és 16-os zsinórokkal.
Sok-sok halat fogtam a segítségével, többnyire 0,5-3 kg közöttieket. Mindig is vigyáztam rá, főleg a szállításnál féltettem a sérüléstől. Ezt az orsót azért is szeretném felajánlani, mert az utód tesztelésekor szomorúan jegyeztétek meg, hogy az ős modellből nem sikerült egyet sem szerezni, másrészt olyan precíz mechanika és műszaki csemegék együttese ez a kis műszer, amely párját ritkítja.




















A következő kisfilmen pedig mozgásban is bemutatjuk ezt a remek kis műszert!
Benyhe János
Videó: Takács Péter