LEGENDÁS HARCSÁS VIZEKEN 3. rész – Harcsahorgászat az áradó Dunán, Szlovákiában

A folyóvízi harcsázás más „kávéház”! Próbáltam egy nyugodt(nak hitt), duzzasztott részen a tűzkeresztségen átesni és első folyami harcsáimat megfogni. A természet azonban mindent felülírt, és az áradó Duna nem kímélt minket sem. Hogyan lehet ilyenkor horgászni, milyen módszerekkel lehetünk extrém körülmények között is eredményesek? Ebből az írásból és filmből kiderül!

Eddig sem volt unalmas az életem, de amióta leforgattuk az új filmsorozatunk, a LEGENDÁS HARCSÁS VIZEKEN első részeit, szinte felrobbant körülöttem minden! Annyi pozitív visszajelzést, horgászati lehetőséget, szakmai segítséget kaptam, mint még talán SOHA. Sejtettem, hogy érdekli az embereket a harcsázás, de azt nem gondoltam volna, hogy ennyire!
Biztosra veszem, hogy a Ti támogatásotokkal, kiemelt figyelmetekkel nagy dolgokra leszünk képesek a következő néhány évben a harcsázás területén is!
Mostani horgászatom helyszíne a Duna volt Szlovákiában, a folyó Pozsony alatti szakasza, amely duzzasztott. Ezt Körtvélyesi-víztározónak nevezik. Első ránézésre, a környezetet látva, olyan, mintha egy kis tavon, egy nádasban megbújva várnánk a halakat. Azonban ahogy kitárul a kép, akkor válik láthatóvá, hogy milyen óriási vízterület van előttünk. Horgásztam már ezen a hatalmas, vízborítottságtól függően akár 40 km2-es vadvízi rengetegben 2023 őszén, amikor vad dunai a pontyok voltak a célhalaim.
Hogy kerültem ide, miért horgászom újfent ezen a vízterületen? Az itt készült igazán látványos és mozgalmas filmből minden kiderül!

Első ránézésre, a környezetet látva, olyan, mintha egy kis tavon egy nádasban megbújva várnánk a halakat
Ahogy kitárul a kép, akkor válik láthatóvá, hogy milyen óriási vízterület van előttünk
Ez a Duna szlovákiai, Bősi Vízerőmű feletti duzzasztott szakasza, a Körtvélyesi-víztározó, amely (vízborítottságtól függően) kb. 40 km2 alapterületű
Amíg nyugodt volt a víz, szakítós, spannolós módszerrel próbáltunk harcsákat fogni
Már az első hajnal meghozta az első harcsát
A bázis
Ekkor még nem sejtettük, hogy mi vár ránk
A második éjszaka is eredményesnek bizonyult és egy még nagyobb harcsával ajándékozott meg
A Duna drasztikusan elkezdett áradni, ami felgyorsította és felkavarta a vizet, ennek a módszernek is meg voltak számlálva az órái
A zavaros víz azonban óvatlanná és aktívvá tette a harcsákat is
Nézd ezeket a nagy bajuszszálakat!
Hatalmas hím, bordázott a mellúszó első sugara
Íme, teljes terjedelmében a NAGY DUNAI HARCSÁM!
Nagyon büszke vagyok rá, hogy sikerült fényes nappal elcsípni
Örök emlék marad a megfogása
A Duna áradása fokozódott. Bal oldalon van a főmeder, jobb oldalon az elöntött mellékág
A parti horgászat folyatása helyett csónakba szálltunk és az áradó, örvénylő részeken próbáltunk meg pergetve halakat fogni
Aki a kicsit nem becsüli…
… az nagyot sem fog!
Nagyon aktívnak bizonyultak a harcsák a zavaros vízben
Ömlött át a víz a mellékágakba, amelyek langóiban megbújva várták prédájukat a ragadozók
A Kovmasters wobblerek bizonyultak a legfogósabbnak
Vendéglátóm 150 cm-es, pergetve fogott harcsája már tekintélyes méretnek számít ebben a műfajban!
A vad folyó és a mellékágrendszer minden nap más arcát mutatta
Szlovákiába már úgy járok, mintha hazajárnék. Sok kedves barátom, ismerősöm van itt. Köszönöm a sok segítséget és a felejthetetlen együtt eltöltött napokat!

Ez az írás a szokott módon egyfajta kedvcsináló. A túra „java” a filmben kerül bemutatásra. Így mindenképpen ajánlom ennek megtekintését is!