Noha a legutóbbi alkalommal is egy Shimano pergetőorsó volt terítéken, mégis érdekesnek ígérkezik a most asztalra kerülő darab is. Egy Duna-deltai profi pecás mindennapos horgászeszközét vehetjük közelről szemügyre, melynek sok hajtás és fárasztás jutott osztályrészéül, amellett nem sok kíméletet kapott. Egy ilyen intenzív nyúzópróba feltárja a szerkezet gyengéit, ugyanakkor erősségeire is rámutat.
Ezúttal Farkas Levente - alias Fary, ismert Duna-deltai horgásztanya-tulajdonos és mesterhorgász - orsóját fogjuk ellátásban részesíteni, de mindenekelőtt fussuk végig a mester ajánló sorait:
Az általam felajánlott darab nem tartozik a veterán orsók közé, de mivel az elmúlt évek alatt sok mindenen átment, gondolom, megér egy „misét”. Pár orsó széthajtása után vett rá egyik barátom a Technium 2500 FA megvásárlására. Szerinte ez meg nálam is bírni fogja. Ugyancsak az ő tanácsára még használatbavétel előtt kapott egy plusz csapágyat és újra lett zsírozva. A horgászok többségével ellentétben én nem szoktam kímélni orsóimat, sokszor elveri az eső, időnként vízbe, kőre, homokba esik, szóval használom, nem a „vitrinben” porosodik. Néha, amikor sikerül vízbe ejteni vagy teljesen eláztatni, utána nagyon szorul, szinte használhatatlan, de a kiszáradás megoldja a problémát. Ezenkívül csak a zsinórvezető görgő egyre hangosabb morgása volt zavaró, amit próbáltam orvosolni zsírspray-vel és olajjal is, de nem csendesedett. Ezeket leszámítva elégedett vagyok az orsóval, jól működik, precíz a fékje, nem kotyog, pedig már harmadik éve használom, évente legalább 100 napot, csak pergetve, csak fonott zsinórral, csukára és süllőre. Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy minden télen megkapta a nagyszervizt egy hozzáértő műhelyében, és év közben is fújok bele néha egy kis zsírt.





















Számomra is nagyon tanulságos volt látni belülről ezt az orsót, amit valóban intenzív módon használtak. A zsinórvezető görgő tönkrement, cserére szoruló csapágyát leszámítva gyakorlatilag csak a tányérkerék volt az az egyetlen alkatrész, amelyen a kopás észrevehető (de még nem zavaró) jelei kezdtek mutatkozni. Hasonló intenzitású használat és évenkénti rendszeres karbantartás mellett még további 3 jó évet megszavaznék neki.
Írta: Benyhe János
Videó: Takács Péter